כיצד לבחור שיטת טיפול המתאימה לבעיית הגב?

אנשים רבים שחווים כאבים בגב לא יודעים לאן לפנות. בדרך כלל, כאשר פונים לאורתופד ומקבלים טיפול קונבנציונלי, בהמשך מקבלים הפנייה לפיזותרפיה או לרפואה אלטרנטיבית. בעית גב היא בעיה מתמשכת, ולכן גם לאחר הטיפול בהתקף יש להמשיך ולקם טיפול לשיקום גב. לכן האורתופד נותן הפניה להמשך טיפול ברפואה האלטרנטיבית. הבעיה היא שיש עשרות שיטות – שיאצו, עיסוי רפואי, תרפיה מנואלית, אוסתאופתיה, רפלקסולוגיה, כירופרקטיקה וכו’. המבחר עלול לבלבל. במקרים רבים אנשים שואלים אותי באיזו שיטה עדיף לבחור – האם עדיף לעשות יוגה או פילאטיס? האם לבחור בשיאצו או עיסוי רפואי?

כשאנחנו מקבלים את ההחלטה לאיזה אפיק לפנות יש לדעת דבר אחד חשוב – כל מטפל משתמש במספר שיטות. השיטות הן כלי העבודה של המטפל והוא משתמש בכל אחת מהן בהתאם למצב ולבעיה של כל מטופל. זו הסיבה שיש לבחור לפי איש המקצוע ולא לפי שיטת הטיפול.

כשאנחנו באים לבחור איש מקצוע, חשוב לדעת שהטיפול הוא שותפות בין המטפל והמטופל. לכן, על מנת לבחור את איש המקצוע יש להגיע לפגישה ראשונית, בה אנחנו מבינים כיצד הוא רואה את תהליך הריפוי, מה הגישה שלו כלפי הטיפול, הנסיון שלו, כיצד אנחנו מרגישים בחברתו, עד כמה הוא נותן לנו תחושה של שליטה במה הוא עושה. כאמור, המטפלים משתמשים באותו ארגז כלים של שיטות. מה שמייחד כל מטפל הוא הגישה שלו כלפי הטיפול וראייתו את תהליך הריפוי. יש מטפלים ששמים דגש על מדיטציה, אחרים שמים דגש על תרגילים וכו’.

מה מייחד את הקליניקה לרפואת גב שלנו?

ראשית, אנחנו מתאימים את הטיפול אינדיווידואלית לכל מטופל ולכן אנחנו משתמשים בשיטות שונות על מנת לטפל במטופלים ובעיות שונות.

אנחנו מחלקים את הליך הטיפול למספר שלבים. בשלב הראשון, כאשר המטופל חש כאבים, הוא זקוק לעזרה שלנו כמטפלים ולכן עיקר העבודה מתבצע על ידנו. לאחר מכן, כאשר יש שיפור במצב המטופל, אנחנו יוצרים תוכנית אינדיווידואלית שמטרתה להביא לשיקום מלא של הגוף והנפש ולהביא לאורח חיים בריא של המטופל. התוכנית כוללת כללים לשמירה על תזונה מתאימה, תרגילים לשיפור התנועה ולשמירה על תוצאות, קואצ’ינג אישי, שיחות מוטיבציה וכמובן, המשך טיפולים.

לפי הניסיון שלנו בעיות גב הן בדרך כלל לא רק גופניות ולרובן יש מרכיב פסיכו-סומטי. זאת אומרת, שבעיות גב הן תוצאה של לחץ נפשי, מתח, עייפות ודכאון. זאת להבדיל ממטפלים ששמים דגש על ההיבט הפיזי, של השרירים וכו’. לכן, הטכניקות בהן אנחנו משתמשים מטרתן היא שחרור המתח הפנימי.

אנחנו ממליצים למטופלים להגיע לפגישת ייעוץ ראשונה בחינם בקליניקה לרפואת גב, בה תוכלו

להכיר אותנו, להבין מהי דרך הטיפול, לבצע תיאום ציפיות ולצאת לדרך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha loading...