כיצד מטפלים בבלט דיסק ופריצת דיסק?

ראשית, יש להבין את אופן התחלפות תאי הדיסק. אורך חייהם של תאי הדיסק הוא בן שעתיים לשבועיים. תאי הדיסק מתרבים ולאחר מכן מתים. כאשר הם מתרבים, תאי הבת הנוצרים הם תאים בריאים, גם אם תא האם חולה. משמעות הדבר, שבעיות בדיסק ניתן לפתור אם יוצרים תנאים לשמירה על בריאות התאים החדשים – שמירה על המרחק המתאים בין החוליות, שמירה על כך שלא יווצרו דלקות, תזונה נכונה, פעילות גופניות מתאימה, שרירים חזקים להחזקת השלד ומצב נפשי תקין. הדבר נכון גם במצב של פריצת דיסק. עם זאת, יש לציין שהתרבות התאים תלויה בגיל ובמצבו האינדיווידואלי של כל מטופל.

במקרה של בלט דיסק, הטיפול תלוי בחומרת המצב, וכן במיקום הבלט בעמוד השדרה והמקום בו מופעל לחץ על העצב. לפעמים מספיק טיפול פיזיותרפי שמטפל בהתכווצות השרירים הקבועה על ידי מתיחת הגוף והרחבת המרחק בין החוליות. לפעמים נדרש טיפול כירורגי, שכולל חירור של הבלט לניקוז הנוזלים שבתוכו, צריבתו בליזר או חיתוכו.

במקרים של פריצת דיסק ישנם שלושה סוגי טיפולים, המותאימם לכל מטופל לפי חומרת והשלכות פריצת הדיסק:

  • טיפולי פיזיותרפיה, תרפיה מנואלית וכירופרקטיקה בלבד
  • טיפולי פיזיותרפיה, תרפיה מנואלית וכירופרקטיקה המשולבים עם טיפול תרופתי או זריקות אפידורל במרפאות כאב
  • ניתוח בו מסירים את הדיסק ומקבעים את החוליות ולאחריו שיקום פיזיותרפי, תרפי-מנואלי וכירופרקטי.

התאמת הטיפול מתבצעת על פי הסימפטומים – רמת הכאב, שליטת האדם על איברים, היקף השרירים (פריצת דיסק בגב התחתון, לדוגמא, יכולה להביא לירידה דרסטית בהיקף השרירים ברגליים), ירידה בתחושה, היעדר תנועה כתוצאה מכאב וכו’. כמו כן, ההתאמה מבוצעת על פי בדיקות CT, MRI ורנטגן.

לסיכום, ניתן לטפל בפריצות ובלט דיסק בכמה דרכים. על מנת לטפל בבעיית הגב בצורה מיטבית, יש להתאים את הטיפול בצורה אינדווידואלית בעזר תמומחה לטיפול גב. מכאן החשיבות שבייעוץ אישי על ידי מומחה.

אנחנו ב”קליניקה לרפואת גב של אלכס וולפוב” עובדים בשיתוף פעולה עם המומחים הטובים ביותר בתחום – אורתופדים, פיזיותרפיסטים, מרדימים ומומחים ברפואה המשלימה. נשמח לעזור לכם בעת הצורך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha loading...